.

כרמל ברן- מייסד ומנכ"ל ארגון הדיגיטל הישראלי

כרמל ברן בן 32 מר"ג, במקור מחיפה, הקים לפני כשנה וחצי עמותה "ארגון הדיגיטל הישראלי" שמהווה ארגון גג מקצועי לכל מי שעוסק בדיגיטל. בארגון כבר 700! חברים והוא נותן לחבריו ידע, טכנולוגיות עדכניות, כלים מעשיים, ייעוץ והשמה בתחום. פעילויות, אירועים, מפגשי תוכן.

כרמל הוא יזם סדרתי אשר החליט להפשיל שרוולים ולצלול הכי עמוק שאפשר אל תוך המהפכה הכי גדולה בתולדה האנושות - המהפכה הדיגיטלית.

כרמל, מה גרם לך להקים את הארגון?

"תעשיית הדיגיטל גדלה, מתפתחת ומתעצבת. כמי שעוסק בתחום מגיל 25 וחווה את כל היבטי המקצוע היה לי חשוב קודם כל להקים קהילה מקצועית של אנשים שעוזרים זה לזה, משתפים פעולה, התייעצויות, חיבורים. בכל דצמבר אנו מקיימים כנס שנתי והשתלמויות לאורך השנה. אנו שומרים על קשר הדוק בפורומים בוואטס אפ. שכירים ועצמאים, ותיקים וחדשים ולמעשה מקיימים "אקו סיסטם פנימי".

כיצד אתה רואה את עולם הדיגיטל?

"במהפכה הדיגיטלית יש הזדמנויות מול איומים וחששות. ויתרנו על הפרטיות לטובת הנוחות שבשימוש בפלטפורמות דיגיטליות. כיום ממשלות דורשות מידע מענקיות כמו גוגל ופייסבוק. אנו מקבלים אפליקציות שמשרתות אותנו ומנהלות לנו את החיים".

איך התחיל הקשר שלך לתחום?

"ב 2007 הופיעו היוזרים הראשונים של פייסבוק בישראל. ב 2009 כבר הייתה צמיחה מטאורית.

כסטודנט למשאבי אנוש התחלתי להשתמש בפייסבוק וקלטתי שזו דרך מעולה להרחיב את מעגל הקשרים החברתי והמקצועי. הייתי מהראשונים שהגיעו ל 5000 חברים, שכל פוסט שלהם מניב מאות לייקים ועם הזמן הפכתי לחלק מהמשפיענים ומובילי הדעה של עולם הדיגיטל בארץ".

מה הרעיון בעצם של הרחבת הרשת החברתית?

"הרחבת המעגל החברתי שלנו בעצם מרחיב את מעגל הדאטה שלנו. אנחנו סוג של רשומה סטטיסטית במאגר עולמי, כמו רשומה באקסל. ההרחבה טובה כי דאטה זה כוח, ידע, פוטנציאל למינוף.

החל מדרך להשכיר דירה או למצוא כלב שאבד ועד לשיווק עצמי. ככל שהרשת שלך יותר מעובה ומסועפת, יש לך יותר סיכוי להשיג את מה שאתה רוצה או מחפש".

ספר לנו קצת על מגמות בעולם הדיגיטל

"אני אישית הבנתי יחסית מוקדם את הפוטנציאל של הפרסום הדיגיטלי. הייתי מנהל דיגיטל, הקמתי דפים עסקיים בפייסבוק, עסקתי באסטרטגיית תוכן. עבדתי במשרד פרסום, בסוכנות דיגיטל, ניהלתי סוכנות עצמאית. עברתי למרכז כי כאן לב התעשייה. במהלך הזמן נולדו תפקידים חדשים ונוצרו התמחויות. יש קידום אורגני וקידום בתשלום של אתרים בגוגל. מנהל דיגיטל אחראי על האסטרטגיה הדיגיטלית של הארגון כולל שיווק, טכנולוגיה...

כיום יש שילוב בין התחומים וצריך אנשים ששולטים בשיווק ובטכנולוגיה כמעט באותה המידה. אנשי השיווק מכווני ביזנס ויודעים כיצד לדבר ללקוח. בבסיס של כל מותג גלומים הערכים שלו ותפקיד השיווק להעביר את המסרים.

כיום ניתן למצוא בחברות הגדולות מומחי IT שכפופים לסמנכ"ל שיווק, או סמנכ"ל שיווק שפונה לספק IT מחוץ לארגון.

מהפיכת הענן מאפשרת לכל אחד לשלוף ולתפעל דאטה. היום שירות הלקוחות של בנקים, חברות תקשורת ועוד הופך לדיגיטלי (צ'אט עם רובוט)".

כיצד ניתן להשתמש במהפכה הזו לטובתנו כמחפשי עבודה או מקימי עסק חדש?

"הייתי מתחיל בזיהוי עצמי: האם אני אומן (יצירתי) או מדען (אנליטי). המנהלים הם אסטרטגיים ויצרניים, המדענים מסתמכים על דאטה לחזות טרנדים.

בסופו של יום, כל אחד מאיתנו צריך לדעת מי הוא ואיזה ערך הוא מביא עימו. מניסיוני, הבידול שלך, הייעוד שלך הוא שילוב בין מה שאתה אוהב לעשות לבין הכישרון שלך. זה תהליך עמוק וארוך למצוא את התשוקה שלך ואת הערך. חשוב להכיר את האפשרויות ולהתנסות כמה שיותר וכשמגלים את הערך הזה יש להתמקצע בו ולרכוש מיומנויות".

אז זה אומר שבשיווק עצמי אנחנו המותג?

"בהחלט, השם שלנו הוא המותג. ברשת רואים את העשייה שלנו, יש לנו קהל של עוקבים. חשוב להיות אקטיבי: לטרגט אנשים וארגונים רלוונטיים ולפנות אליהם בפעולת push. כאשר נפגין פעילות אטרקטיבית נגרום לאנשים לפנות אלינו בפעולת pull".

איך עושים את זה?

"ראשית כל נקפיד על רמה מוקפדת של הנראות שלנו: התמונה, השם, הלוגו, הדף...יחסי ציבור לכל דבר. שנית, ננסה להפוך לאוטוריטה של תוכן מסוים. ליצור באז, להיכנס לתודעה. למקסם את הכלים שלנו (למשל הרחבה של המעגל החברתי ואופטימיזציה שלו) והפניות יגיעו.

בעבר עבודה קשה כונתה "עבודת רגליים", כיום מדובר על "עבודת אצבעות", הקלדה. פנייה אישית בהודעה לכמה שיותר אנשים רלוונטיים שאיתרנו ונוכל להפיק תועלת מהקשר איתם. לי יש מעל 11,000 חברים בלינקדאין. זה אומר שאני קשור כמעט לכל אדם בלינקדאין בדרגה שנייה.

עלינו להימצא בכל קבוצות הפייסבוק הרלוונטיות, להתחבר, להתעדכן".

האם זה מתאים לכל אחד?

"לכל אדם יש תוכן שהוא יכול לייצר (למשל בבלוג), הזדמנויות שהוא יכול לקדם. אפשר גם לתווך או לפרשן במקום לכתוב ומה שאתם לא יודעים לעשות תלמדו, כל החומרים באינטרנט.

אנשים מחפשים to follow the leader וכאשר הנוכחות שלנו תהיה קיימת במדיה, יפנו אלינו. כמובן שיש להגדיר מי הקהל שלנו. כאשר יש לנו גם קהל וגם תוכן אנחנו הופכים ל"ערוץ" בפני עצמו.

הפורום החדש זה הוואטס אפ. אנחנו חיים בתקופה של היפר-אינטראקציות, קשר עם 50-100 אנשים ביום. הדור החדש כבר מדלג על שיחות טלפון ומפגשי פנים אל פנים.

אבל אי אפשר שהפעילות תהיה רק באונליין, או רק באוף ליין, צריך לחבר את הפעילות ולתרגם קשרים וירטואליים לפיזיים ולהיפך.

וטיפ אחרון: חובה תמונת פנים ברורה בוואטס אפ, כשנפגש מחוץ לעולם הווירטואלי יזהו אותנו".

 

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.